dijous, 25 d’abril de 2013

Aprenentatge cooperatiu

Si voleu tenir una idea general del que és l'aprenentatge cooperatiu, podeu consultar aquest document elaborat per l'ICE de la Universitat de Lleida basat en la base teòrica del professor de la Universitat de Vic, Pere Pujolàs, entre d'altres.

L’aprenentatge cooperatiu comporta una implicació directa i, alhora, una sèrie
d’avantatges tant per a l’alumnat com per al professorat. Quant al primer, l’aprenentatge cooperatiu se sosté en dos pressupòsits fonamentals. Per un costat, l’aprenentatge requereix la participació directe i activa dels estudiants. Només aprenem de veritat allò que volem aprendre, i sempre que participem activament del procés d’aprenentatge. I per un altre, la cooperació i l’ajuda mútua possibiliten l’assoliment de cotes més altes en l’aprenentatge, ens permet aprendre més coses i aprendre-les millor. Quant al segon, per treure el màxim profit de l’acció docent hem de passar d’una estructura d’aprenentatge individualista o competitiu a una estructura d’aprenentatge cooperatiu.. (continua llegint)

Podeu trobar més informació, recursos i propostes sobre aquesta metodologia a la pàgina web de Ramon Grau

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada